mr
Навчально-тематичний план
№ | Зміст навчального матеріалу | № уроку |
ДЗ | Дата | |
Тема 5 Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування (8 год.) | |||||
1 |
Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття мови програмування. Складові мови програмування. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання. |
1 | 2.09 | ||
2 |
Запис програми засобами середовища програмування. Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом. Поняття форми, елемента керування, події, обробника події. Редагування коду обробника події. |
2 | 1 2 3 4 |
6.09 | |
3 | Використання вікон повідомлень. Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). | 3 | 1 2 3 4 5 6 |
9.09 | |
4 | Властивості і методи елементів керування | 4 | 1 2 3 4 5 6 |
13.09 | |
5 | Елементи керування «напис» та «кнопка». Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі. | 5 | 1 2 3 4 5 6 7 |
16.09 | |
6 | Елементи керування «напис» та «кнопка». Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі. | 6 | 1 2 3 4 5 6 7 |
20.09 | |
7 |
Практична робота № 8. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення. |
7 | ПР8 | 23.09 | |
8 |
Практична робота № 9. Створення програми з кнопками та написами. |
8 | ПР9 | 27.09 | |
Тема 6 Алгоритми роботи з об’єктами та величинами (20 год) |
|||||
1 |
Величини (змінні і константи), їхні властивості. Прості типи величин: числовий, логічний, символьний, рядковий. Вправа 1, вправа 2, вправа 3, вправа 4 , впр 5, впр 6, впр 7 |
9 | 1 2 3 4 5 6 7 8 |
30.09 | |
2 |
Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. 1 2 3 4 |
10 | 4.10 | ||
3 | Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. 1 2 3 4 5 6 7 8 | 11 | 1 2 3 4 5 6 7 8 | 7.10 | |
4 |
Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. |
12 | 1 2 3 4 5 6 7 8 | 11.10 | |
5 | Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення. Розгалуження-1 Розгал-2 Розгал-3 Розгал-4 Обчисл1 Покрокове Фігури1 | 13 | 14.10 | ||
6 | Величини числового, текстового та логічного типу, операції над ними. Огляд , zawdFL1 , рівні або більше , просте повторення , 333 , 444 ,555, 777 ,888, 999 | 14 | 18.10 | ||
7 | Величини числового, текстового та логічного типу, операції над ними. | 15 | 21.10 | ||
8 | Алгоритми з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. | 16 | |||
9 | Алгоритми з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. | 17 | |||
10 | Алгоритми з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. | 18 | 1.11 | ||
11 | Алгоритми з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин | 19 | 4.11 | ||
12 |
Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання. |
20 | 8.11 | ||
13 | Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання. | 21 | 11.11 | ||
14 | Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування. | 22 | 15.11 | ||
15 | Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування. | 23 | 18.11 | ||
16 |
Відображення рисунків із зовнішніх файлів. Налагодження програм. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
24 | 22.11 | ||
17 |
Практична робота 10. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
25 | 25.11 | ||
18 | Практична робота 11. Налагодження готової програми. 8-PR-11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 26 | 29.11 | ||
19 | Практична робота 12. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 27 | 2.12 | ||
20 | Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних | 28 | 6.12 | ||
Тема 7 Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора (10 год) | |||||
1 |
Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок. Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. |
29 | |||
2 |
Призначення й використання математичних, статистичних, логічних функцій табличного процесора. |
30 | |||
3 |
Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. |
31 | |||
4 |
Умовне форматування. |
32 | |||
5 |
Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми. |
33 | |||
6 |
Упорядковування даних у таблицях . |
34 | |||
7 |
Автоматичні та розширені фільтри. Проміжні підсумки |
35 | |||
8 |
Практична робота 14. Розв’язування задач на обчислення.. |
36 | |||
9 |
Практична робота 15. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Умовне форматування. |
37 | |||
10 |
Практична робота 16. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри. |
38 | |||
Тема 1 Кодування даних (3) | |||||
1 | Опрацювання даних як інформаційний процес.Кодування та декодування повідомлень. | 39 | |||
2 | Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Кодування символів | 40 | |||
3 | Практична робота 1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних. | 41 | |||
Тема 2 Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера (5 год) |
|||||
1 | Архітектура комп’ютера. Процесор, його призначення. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої. Пристрої введення та виведення даних.Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання. Технічні характеристики складових комп’ютера. Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення | 42 | |||
2 |
Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення. Проблеми сумісності програмного забезпечення. Класифікація та основні функції операційних систем. Системне програмне забезпечення. |
43 | |||
3 | Службове програмне забезпечення. Форматування носіїв даних. Архівування даних. Стиснення даних, види стиснення даних. Архіватори. Типи архівів. Операції над архівами . | 44 | |||
4 |
|
45 | |||
5 |
Практична робота 3. Архівування та розархівування даних. |
46 | |||
Тема 3 Опрацювання текстових даних (6 год) |
|||||
1 | Формати файлів текстових документів. Створення, редагування та форматування списків, таблиць, колонок, символів, формул в текстовому документі. Недруковані знаки. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 47 | 1 2 3 4 5 6 |
||
2 | Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі. Стильове оформлення абзаців Шаблони документів. | 48 | |||
3 | Розділи. Структура документа. Колонтитули.Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. | 49 | |||
4 | Алгоритм опрацювання складного текстового документа. Робота з кількома документами. | 50 | |||
5 | Практична робота 4. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів | 51 | |||
6 | Практична робота 5. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків | 52 | |||
Тема 4 Опрацювання об’єктів мультимедіа (6 год) | |||||
1 | Формати аудіо- та відеофайлів Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. | 53 | |||
2 | Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів.Побудова аудіо- та відеоряду. | 54 | |||
3 | Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами.
Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
55 | |||
4 | Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті. | 56 | |||
5 | Практична робота 6. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. | 57 | |||
6 | Практична робота 7. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті. | 58 | |||
Тема 8. Розв’язування компетентнісних задач (5 год) |
|||||
1 | 59 | ||||
2 | 60 | ||||
3 | 61 | ||||
4 | 62 | ||||
5 | 63 | ||||
Тема 9. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» (4 год) |
|||||
1 | 64 | ||||
2 | 65 | ||||
3 | 66 | ||||
4 | 67 | ||||
10 Повторення (3) | |||||
1 | Створення програми з кнопками, написами, текстовими полями, малюнками та випадаючими списками. | 68 | |||
2 | Створення програми з кнопками, написами, текстовими полями, малюнками та випадаючими списками. | 69 | |||
3 | Створення програми з кнопками, написами, текстовими полями, малюнками та випадаючими списками. | 70 |
Інформатика 8
Навчальна програма
8 клас
70 год (2 год на тиждень)
№ теми |
Зміст навчального матеріалу | Рівень знань, умінь і навичок учнів | |||
Тема 1. Кодування даних (3 год) | |||||
1 |
Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду Кодування символів Практична робота 1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних |
Учень знає:
пояснює зміст понять:
описує:
порівнює:
розрізняє:
вміє:
|
|||
Тема 2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера (5 год) | |||||
2 |
Архітектура комп’ютера. Процесор, його призначення. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої. Пристрої введення та виведення даних Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання. Технічні характеристики складових комп’ютера Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення. Проблеми сумісності програмного забезпечення. Класифікація та основні функції операційних систем Системне програмне забезпечення Службове програмне забезпечення. Форматування носіїв даних Архівування даних. Стиснення даних, види стиснення даних. Архіватори. Типи архівів. Операції над архівами Практична робота 2. Конфігурація комп’ютера під потребу Практична робота 3. Архівування та розархівування даних |
Учень знає:
має уявлення:
пояснює:
описує:
наводить приклади:
та опрацювання інформаційних об’єктів;
розрізняє:
класифікує:
уміє:
|
|||
Тема 3. Опрацювання текстових даних (6 год) |
|||||
3 |
Формати файлів текстових документів. Створення, редагування та форматування списків, таблиць, колонок, символів, формул в текстовому документі. Недруковані знаки. Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі. Стильове оформлення абзаців Шаблони документів Розділи. Структура документа. Колонтитули Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. Алгоритм опрацювання складного текстового документа Робота з кількома документами Практична робота 4. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів Практична робота 5. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків |
Учень знає:
описує поняття:
пояснює:
класифікує:
вміє створювати в текстовому документі:
використовує:
|
|||
|
|||||
4 |
Формати аудіо- та відеофайлів Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті Практична робота 6. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду Практична робота 7. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті |
Учень знає:
пояснює:
порівнює:
наводить приклади:
вміє:
|
|||
Тема 5. Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування (8 год.) | |||||
5 |
Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття мови програмування. Складові мови програмування Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання. Запис програми засобами середовища програмування Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом. Поняття форми, елемента керування, події, обробника події. Редагування коду обробника події. Використання вікон повідомлень. Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування Елементи керування «напис» та «кнопка». Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі. Практична робота № 8. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення. Практична робота № 9. Створення програми з кнопками та написами. |
Учень пояснює зміст понять:
пояснює:
описує:
уміє:
|
|||
Тема 6. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами (20 год) | |||||
6 |
Величини (змінні і константи), їхні властивості. Прості типи величин: числовий, логічний, символьний, рядковий Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення Величини числового, текстового та логічного типу, операції над ними Алгоритми з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування. Відображення рисунків із зовнішніх файлів Налагодження програм Практична робота 10. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування Практична робота 11. Налагодження готової програми Практична робота 12. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних |
Учень має уявлення:
знає зміст понять:
пояснює:
описує:
класифікує:
уміє:
|
|||
|
|||||
7 |
Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок. Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. Призначення й використання математичних, статистичних, логічних функцій табличного процесора. Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. Умовне форматування Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми Упорядковування даних у таблицях Автоматичні та розширені фільтри. Проміжні підсумки Практична робота 14. Розв’язування задач на обчислення. Практична робота 15. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Умовне форматування Практична робота 16. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри |
Учень знає:
описує:
пояснює:
розрізняє:
інтерпретує:
наводить приклади:
уміє:
|
|||
Тема 8. Розв’язування компетентнісних задач (4 год) | |||||
8 |
Учень розв’язує компетентнісні задачі, що передбачають:
|
||||
Тема 9. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» (4 год) | |||||
9 |
Учень виконує навчальний проект, що передбачає:
|
||||
Тема 10. Повторення 3 | |||||
|